PressGroepen
Sportrecreatie

Wandelsport, Themaparcours / pad
26150 Die

Aan de voet van de imposante Montagne de Glandasse kom je langs wijngaarden met een harmonieus uitzicht op de bergen, voordat je terugkeert naar de stad om de stadsmuren van de oude Gallo-Romeinse stad te bewonderen.

Loop in noordelijke richting door de kleine rue des jardins. Net voorbij het toeristenbureau passeer je een halfronde toren van de oude stadsmuren. Nadat je onder het viaduct bent doorgelopen, kom je bij de Porte Saint Marcel, het enige oude monument dat nog overeind staat in het departement Drôme. Ga verder in dezelfde richting en beklim de montée des usines. Na de kelder van Girard ga je rechtsaf richting Les Fondeaux. Een aangenaam weggetje voert je langs een kanaal in een mooie wijk waar woonhuizen en enkele gewassen, waaronder wijngaarden, elkaar afwisselen. Na 1,2 km maakt het weggetje een haakse bocht naar links en begint het te klimmen. Op het hoogste punt van de weg kom je bij de wijngaarden. Sla bij het kruispunt linksaf om terug te keren naar de stad. Op de top van de vestingmuren ga je linksaf om de vestingmuren bergafwaarts te volgen, langs de middeleeuwse toren Sainte Agathe en vervolgens het Romeinse aquaduct dat water van de hellingen van de Glandasse naar de stad bracht.
Om meer te doen (+10 min): Je kunt je ontdekking van de stad uitbreiden door bovenaan de stadsmuren rechtsaf te slaan. Het oude weggetje dat steil langs de muur naar beneden loopt, komt langs oude en middeleeuwse torens en een indrukwekkende stapel Romeinse blokken. Loop langs het ziekenhuis om de wijk Saint Pierre te bereiken. Sla vlak voor het viaduct linksaf het steegje in dat naar de Porte Saint Marcel leidt.

Aanvullende informatie

Toute l'année

Bijgewerkt op 11/08/2022
door Office de tourisme Cœur de Drôme - Pays de Crest et de Saillans
Uw reisdagboek is leeg. Voeg hier plaatsen of evenementen toe om te downloaden.